غذای خشک سگ عقیم شده مواد غذای مغذی برای سگ ها
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
غذای خشک سگ عقیم شده مواد غذای مغذی برای سگ ها
دو شنبه 21 آذر 1401 ساعت 20:49 | بازدید : 498 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ عقیم شده

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها از انواع مختلف مواد غذایی تغذیه می‌کنند. بدن سگ‌ها نیز همانند انسان‌ها از یک متابولیسم خاص پیروی می‌کند. در واقع هر نوع مواد غذایی در بدن سگ طی مراحل سوخت و ساز قرار می‌گیرد. غذای سگ می‌تواند هر کدام از مواد غذایی که در طبیعت وجود دارد باشد ولی می‌بایست دقت کرد که برخی از مواد غذایی برای سگ مضر است. در تغذیه سگه و به ویژه در غذای خشک سگ عقیم شده باید توجه ویژه شود تا سگ دوچار مریضی  نشود. 

 

غذای سگ: مغذی‌ترین و مضرترین مواد غذایی برای سگ کدامند؟

مردم اغلب راجع به غذای سگ دیدگاه‌های متفاوتی دارند، مثل اینکه سگ‌ها می‌توانند از میوه‌ها همانند سبزیجات استفاده کنند و نگرانی چندانی بابت غذای سگ به خود راه نمی‌دهند، اما جالب است بدانید که برخی از انواع مواد غذایی مثل میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند که قطعاً باید از دادن آن‌ها به سگتان اجتناب کنید.

 

غذای سگ

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها از انواع مختلف مواد غذایی تغذیه می‌کنند. بدن سگ‌ها نیز همانند انسان‌ها از یک متابولیسم خاص پیروی می‌کند. در واقع هر نوع مواد غذایی در بدن سگ طی مراحل سوخت و ساز قرار می‌گیرد. غذای سگ می‌تواند هر کدام از مواد غذایی که در طبیعت وجود دارد باشد ولی می‌بایست دقت کرد که برخی از مواد غذایی برای سگ مضر است. در لیست مواد غذایی که برای سگ قابل مصرف است به این چند نمونه اشاره می‌کنیم. 

غذای سگ می‌تواند هر کدام از مواد غذایی که در طبیعت وجود دارد باشد ولی می‌بایست دقت کرد که برخی از مواد غذایی برای سگ مضر است.

 

مفید ترین غذای سگ را بشناسید!

در بین تمامی خوراکی هایی که می‌توان به عنوان غذای سگ از آن‌ها نام برد این چند خوراکی با ارزش غذایی بالا می‌تواند به عنوان مفید ترین غذاها برای سگ به شمار رود.

  • ماهی قزل آلای خشک
  • میگو
  • نان کامل
  • عسل
  • ماست

 

تخم مرغ پخته

یکی از بهترین خوراکی‌ها در لیست غذای سگ، تخم مرغ است. تخم مرغ پخته یک ماده غذایی بسیار مغذی و سالم برای سگ به شمار می‌رود. هر یک تخم مرغ متوسط تقریبا ویتامین، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز بدن سگ را تأمین می‌کند.

در لیست غذای سگ تخم مرغ می‌تواند سبب کاهش حالت تهوع شود. فراموش نکنید که مصرف تخم مرغ خام برای سگ مضر خواهد بود. باکتری‌های بسیاری از جمله سالمونلا در تخم مرغ خام وجود دارد که خطر ابتلا به عفونت را در سگ افزایش خواهد داد بنابراین از دادن تخم مرغ خام به سگ خود حتما اجتناب کنید.

 

ماهی قزل آلای خشک

در بین مواد گوشتی، ماهی قزل آلا یک ماده غذایی مغذی برای سگ است. اما بهتر است که ماهی قزل آلای خشک را به عنوان غذای سگ انتخاب کنید. این ماهی از میزان کمی چربی برخوردار است که برای سگ بهترین غذا به شمار می‌رود.

به طور کلی انواع ماهی‌ها به صورت خشک شده منبع غذایی بسیار خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ می‌باشند که جهت کاهش و التهاب در بدن سگ مفید می‌باشد. علاوه بر این اسید‌های چرب امگا ۳ به حفظ و نگهداری پوست سگ نیز بسیار کمک می‌کند.

 

پنیر کم چرب

پنیر یکی از مواد غذایی مفید برای سگ‌ها می‌باشد. با توجه به میزان چربی و لاکتوز در پنیر می‌بایست به میزان کمی از آن قناعت کرد. مصرف پنیر‌های کم چرب از جمله موتزارلا بهتر از سایر پنیرها می‌باشد. میزان کم پنیر را در لیست غذای سگ خود قرار دهید ولی توجه داشته باشید که برخی از سگ‌ها با خوردن پنیر دچار مشکلات گوارشی مانند معده درد و اسهال می‌شوند.

 

نان کامل

نان کامل یک تغذیه مناسب برای سگ محسوب می‌شود. نان حاوی میزان قابل توجهی مواد مغذی است که برای لیست غذای سگ مناسب است. مصرف بیش از حد نان می‌تواند افزایش وزن سگ را به همراه داشته باشد.

 

گوجه فرنگی تازه و رسیده

گوجه فرنگی نیز در لیست غذای سگ یک تغذیه مناسب به شمار می‌رود. در صورتی که از گوجه فرنگی‌های تازه و رسیده استفاده کنید بهتر است چرا که گوجه‌های کال و نارس حاوی گلیوکوآکالوئید می‌باشد که یک ماده سمی برای سگ به شمار می‌رود. این ماده برای انسان مضر نیست ولی می‌تواند سبب تهوع، ضربان قلب غیر طبیعی، ضعف عضلانی و مشکلات تنفسی در سگ‌ها شود.

 

نارگیل

نارگیل را می‌توانید به عنوان غذای سگ استفاده کنید. لاریک ماده‌ای است که سیستم ایمنی بدن سگ را تقویت می‌کند و سبب تقویت بدن در برابر ویروس‌ها می‌شود. نارگیل می‌تواند بوی بد دهان سگ را پاکسازی کرده و مشکلات پوستی مانند آلرژی، کک و خارش پوست سگ را بر طرف کند. حتی روغن نارگیل نیز برای سگ مفید است.

 

عسل

عسل یکی از مغذی ترین مواد خوراکی است که بیشتر حیوانات از جمله سگ نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند. عسل حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین A،B، C،D، E، K و پتاسیم، کلسیم و منیزیم و مس آنتی اکسیدان‌های بسیاری است.

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :